NE POVSEM/NE PRAVO: ZGODOVINE, TELESA IN KONCEPTI V SODOBNI FOTOGRAFIJI
Kurator: Marina Gržinić
* Galerija Božidar Jakac, Kostanjevica na Krki
* 15. in 16. september 2006
Razstava predstavlja štiri izbrane pozicije na področju sodobne umetnosti in fotografije:
Tomaž Gregorič, IRWIN, Jane Štravs in Aleksandra Vajd.
Kurator: Marina Gržinić
* Galerija Božidar Jakac, Kostanjevica na Krki
* 15. in 16. september 2006
Razstava predstavlja štiri izbrane pozicije na področju sodobne umetnosti in fotografije:
Tomaž Gregorič, IRWIN, Jane Štravs in Aleksandra Vajd.
Kaj povezuje avtorje, ki na prvi pogled imajo tako različne poglede na fotografijo? Vsaj za skupino IRWIN velja, da se te le poslužuje za konceptualizacijo vprašanj na področju umetnosti, ki presegajo fotografsko žanrovsko ali medijsko omejitev. Po drugi strani pa se zdi, da so Štravs, Vajdova ali Gregorič posvečeni ťleŤ fotografiji. Toda razlikovanje zunaj/znotraj je zadeva PRETEKLOSTI. V času razvoja tehnologije za produkcijo (tudi fotografskih) podob in vsesplošne množično medijske produkcije podob, ostane le koncept.
Ne le kako in koliko smo (pravoverno ali ne) naredili fotografijo, pač pa zakaj ali za koga fotografija?
Omenjene avtorje povezuje neka radikalizacija v smislu koncepta, ki ni povsem v ravnotežju in ki ne korespondira na ťpraviŤ način s parametri njene ťobjektivneŤ zgodovine. Hkrati ti avtorji odpirajo neslutene možnosti za sedanjost in prihodnost fotografije, kajti ko kontekstulizirajo novo (tudi tehnološko) realnost fotografskega medija, odpirajo tudi nove razsežnosti pojmovanju zgodovine, telesa in koncepta prostora in časa v umetnosti na sploh.
Marina Gržinić
Ne le kako in koliko smo (pravoverno ali ne) naredili fotografijo, pač pa zakaj ali za koga fotografija?
Omenjene avtorje povezuje neka radikalizacija v smislu koncepta, ki ni povsem v ravnotežju in ki ne korespondira na ťpraviŤ način s parametri njene ťobjektivneŤ zgodovine. Hkrati ti avtorji odpirajo neslutene možnosti za sedanjost in prihodnost fotografije, kajti ko kontekstulizirajo novo (tudi tehnološko) realnost fotografskega medija, odpirajo tudi nove razsežnosti pojmovanju zgodovine, telesa in koncepta prostora in časa v umetnosti na sploh.
Marina Gržinić